onsdag, mars 16

Jag och egna deadlines

22.4 ska jag lämna in en nästintill klar gradu.

Jag hade personligen bestämt att före påsken ska jag göra alla interjvuer och ha dem transkriberade. Nå. Nu är mitt i allt min personliga deadline att ha alla gjorda denhär veckan och att jag ännu nån dag nästa vecka kan transkribera men att jag sen ska börja med skrivande.

Och det är väl orsaken till att jag får saker gjort. Jag har först ett realistiskt mål, men sen gör jag det ändå snabbare. Och aldrig är jag ju nöjd med det, utan oftast missnöjd att jag inte gjort det ännu mera effektivt. Eller nu tex så skriver jag dethär istället för att transkribera, så inte är det ju alls bra. Fast jag egentligen hade tänkt att jag inte alls behöver transkribera denhär veckan.

Jag blir så trött på mig själv. Men som tur skiner solen. Och jag har gjort 11/13 intervjuer och det har varit så facinerande. Jag har sett lande och prata med intressanta människor. Jag sku kunna bli människopratar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Huippu, duktiga du! :-) Lycka till med dom sista intervjuerna!