onsdag, januari 11

Redan januari 2017

Nå, 2016 tog slut och nu är det ren 2017. Året då allt ska bli bättre. Nå idag känns det faktiskt inte så, och då är det ju bra tid att blogga igen.

Vårt jävla luftvatten värmepump skit så bråkar bara. Nu hade den igen stanna för att den inte fick ström. För att nån jäkla ask ledde strömmen fel, och sen nåt till. Inget kan liksom funka som det ska. Jag överväger oftare och oftare att flytta nånstans där nån annan sku vara ansvarig för precis allt tekniskt (men inte på riktigt för läget var vi bor är så bra och vi har så bra grannar)

Och jobbsökningen suger bara mera och mera. Idag blev jag på riktigt störd. Får ju typ varannan dag nåt meddelande om att jag inte kommit vidare i processen eller något sådant, men idag fick jag denna text
"Olemme nyt tutustuneet hakemukseesi liitteineen, vaikka cv:si oli kiinnostava, toiset hakijat vastasivat hakukriteereihimme hieman paremmin."

Och jag fattar ju att det är den som skickas till alla, men kraven för jobbet var endast att man sku vara nyutexaminerad eller på slutrakan med logistikstudier, att man lär sig snabbt nya saker, att man kan kundservice och att man pratar finska och engelska. Och jag är allt det, så då stör det att nån annan passar deras kriterier bättre eftersom jag på pricken uppfyllde just de kriterierna. Så om de har några "gömda" kriterier så borde de ju meddela det, eller inte skriva sådär åt såna som passa kriterierna. Dessutom försökte jag flera gånger ringa och fråga mera om jobbet för jag var inte riktigt säker om jag sku söka då det var långt borta, men fast jag ringde vid ca 4 olika tillfällen kom jag inte fram. Dessutom hade deras ansökningsprogram en massa stärv.

Sen ringde de en dag från en rekryfirma och de fundera på om de sku skicka mig till företaget på intervju. Nå har inte hört nåt därifrån heller. Och då harmar det att det var Sander som hämta telefon och han svara på vägen och det var säkert tyst hur länge som helst åt den som ringde...

Nå. Egentligen har jag nog kämpaglöd, iaf lite, är bara så ofantligt störd på jobbsökande. Har nu en rätt klar bild av hur det går till, men vet inte vad jag ska göra så att jag ska komma till intevju. Har nu lagat en snyggare CV och sen ska jag gå på CV kurs och kurs om att bättre nämna vad man kan och sen ska jag börja på en 9 veckor lång "työnhakubooster" som är 3 timmar i veckan. Och jag tackar och tar emot allt, jag vet själv inte riktigt hur jag ska göra, men vet att jag vill jobba.

Och eftersom det här jobbsökande på riktigt tar en helt sjukt massa tid så har jag också bestämt att Evilda från februari får en till dagisdag, så då är hon sen 3 dagar på dagis i veckan.

Och Arthur väntar bara på att jag får jobb så att han får börja eftis. Han vill byta fifa kort och i skolan får man inte ha dem framme.

Och vad ännu suger?

Nå kanske det att jag nu är 5 nätter själv med barnen. Micke jobbar 3 nätter i rad och sen börjar han sin semester med att fara på två nätters kryssning. Och jag är bara dåligt på att vara alltför mycket med dem, behöver mycket paus. Och det att jag har ont i rumpmuskelerna, fast det är nog kanske bara bra, irriterar bara lite ibland. Var på RVP timme igår och det var effektivt.

Och vädret suger ju.

Och det att mitt hår är smutsigt och jag ju egentligen borde gå i duschen.

Jaa, och det att jag igår kväll natta 2½ åringen i 1 timme (exakt). Och det kommer jag säkert att göra idag, imorgon, i övermorgon igen. Vi är nu där var hon behöver dagsömns men det påverkar kvällssömnen genast.

Och något positivt kunde jag väl komma med.

Luftvärmepumpen snurrar igen och gubben kom genast och fixa det.
Evilda sover dagssömn och det tog bara ca 20-25 minuters gående att få henne och sova.
Arthur får en kompis hit efter skolan (annars gnäller han bara om tråkigt)
Jag lever. Vi alla är friska.

Sen blev det för svårt.





Inga kommentarer: