torsdag, december 22

Inne på rätt spår

Igår hade jag en nästan super dag. Jag for iväg ren 8. Förde rosk till sortering, hämtade paket på posten, köpte frimärke, förde gamla mediciner till apteket, handlade i citymarket, Lidl, alko, packa upp maten och var på biblioteket klockan 10. Undertecknade avtal om att ställa upp i kommunalvalet för de gröna. Lånade böcker, köpte en julklapp på HM, hämtade ett barn från skolan och returnerade en låda och tog hem en massa tröjor som blivit i skolan. Hämtade ett barn från dagis och tog också där hem en massa saker. Skrev ett brev. Klockan 12 var jag på cafe carnevale på lunch med kompis. Gravad lax ciabatta, cappuccino och en stor macaron och en massa prat. Väldigt lyckat. Sen posta jag ännu brev. Och sen kom jag hem. Och borde ha gjort en profil på EilaKaisla för de ringde på dagen då en tipsat mig om ett jobb. Nå. Där föll det ju, för inte kan jag ju sätta mig vid datan och göra nåt utan att jag är non-stop avbrtyten. Laga en kvarg åt barnen åt barnen före jag försökte, men det blev inte till nåt.

Och som man kan anta så hade jag inga barn med på förmiddagen, Micke var ledig och var med Evilda. Och det var så härligt, att röra sig fritt. Inte ha en fotboja att släpa på. Kunna komma ihåg allt, tänka klart och få allt gjort ännu lite bättre än tänkt. Så tillfredsställande! Och jag tänker att om jag sku jobba så sku jag få göra det jag ska göra i fred, och jag vill det så. Nå, dagen fortsätter ju ännu.

Halv 3 for Micke med Sander och en kompis till simhallen, det var kompisens födelsedagsgåva och jag fick ta över den missnöjda barnskaran på två barn som blev hemma. Som tur hade jag lånat böcker så kunde vi läsa det. Och sen hämta min mamma en julgran och barnen åt lite extra mellanmål med henne. Och sen kom grannen och leka med Arthur och jag fick tamburen städad (har varit så härligt när vantätande hunden farit så vi ha bara lämnat allt på golvet). Micke och Sander kom först hem halv 6 och då åt vi sallad och batong (tänkte att om man kan äta tortilla fylld med sallad så kan man också äta sallad med endast batong). Och sen körde jag iväg till Ingå, åt choklad, drack ett glas skumpa och for till Ingå kyrka för att lyssna på Rombergs julkonsert med mamma. Det var min julklapp åt henne. Hemma var jag 9 igen.

Och nu har vi då alla jullov. Och jag ska vara glad över att spendera det med barnen, men jag vet nog så vad mitt mål är.


Inga kommentarer: