torsdag, november 3

Minnen att hålla i

Och så vill jag ännu minnas tre saker mina barn sagt.

Sander sa en morgon då han kom till vår säng det finaste nånsin. Jag berätta att jag älskar honom och så sa han "Jag älskar dig så mycket jag orkar". Och det var så mitt i prick på alla sätt. Tänker både att han älskar mig massor, men också det att ibland orkar man inte riktigt älska sin mamma så mycket utan tycker att hon är jättedum.

Och Evilda som igår sa för första gången: "Min älskar mamma". Så varmt i hjärtat.

Och sen bort från älskande och till mens. Jag berätta en dag åt barnen att min irritation inte beror på dem utan att före jag får mens så är jag jätteirriterad och det är bara så i min kropp att allt är jobbigt. Och jag försöker behärska mig men det mesta irriterar och är dåligt. Och de tyckte det var intressant och fråga mera. Sen en vecka senare när jag blev nervös när Evilda igen lyckades fälla ut alla mjölk på golvet så fråga Arthur att "Är det så att du ska få mens snart?". Nå. Det var det ju inte. Men fiffig unge har jag.

Inga kommentarer: