torsdag, juli 18

3 rätter morgonmål- dag

Jag sitter och försöker förstå mig på borren, den vägra öppna sig. Sander pussar och kramar mamma.
Såhär högt var projektet när vi täckte in det för natten. 
På lördag kom jag på att vi behöver ett komposterande utedass till stugan. Och eftersom inget ryms in där den gamla byttan sitter så behövde vi också ett hus för wc:n. Så på måndag drog jag med barnen till S-rauta (får nu massa bonus!) och shoppa Biolan utedass och ett Luoman Lillevilla hus som är 1,4*1,4 meter. Igår hämta dem hit allt. Och jag har nog många gånger ångrat projektet. Det var ju ett helsike att få en rak grund och att få dit någo betongklossar som allt sku stå på. Så när Micke fått det gjort och for på natt-tur så fick jag äntligen börja bygga ihop bottnet som bara blev snett. Och snett är det ännu för det vägrar bli rakt. Och sen har jag hamnat såga av en massa balkar, med sådär 2 mm, för det har på inget vis gått in fast jag använt all min kraft och de borde ha gått in. Och sen när jag såga ut golvet så gick sågen av och så har det regnat till och från idag så att jag hamnat gömma undan alla delar emllanåt. Men nu är bytta på plats, väggarna på upp till hälften och konsturktionen har både dörr och trappor. Snickrare ska jag aldrig bli och eget hus ska jag aldrig bygga. Finns inget som är roligt i att bygga, bara enerverande. Och jag kommer att vara nöjd bara golvet eller väggarna inte faller in och att allt på nåt sätt går att pussla ihop trots att allt är snett.

Barnen har inte fått mycket uppmärksamhet från min sida sen igår och mat har jag inte heller hunnit laga, så idag blev det 3 rätter morgonmål efter varann. Arthur har också gått hela dagen i pyjamas och jag och Sander var i sovkläder enda tills klockan 1. Men maten (tycker det är intressant att senare läsa vad man ätit):

Till morgonmål åt vi naturell yoghurt med ekologiska hallonmysli och rågbröd med ost och tomat.

Till lunch åt vi havregrynsgröt med smör/indiansocker/hallonsylt med rågbrödssmårgåsar.

Vi snickra med Arthur hela tiden Sander sov och när vi kom in var klockan 5 över 4 och då sov ännu Sander (han vaknar vanligen senast 3) och så åt vi mellanmål först halv 5. Corn flakes, mjölk, banan och nektarin.

Sen vakna Micke och han fick hjälpa till med bygget. 7 börja det igen regna och Micke sku snart igen på natt-tur (sista före semestern!) så det blev grillkorv och majs. Själv åt jag gammal pasta-tonfisksallad för jag gillar inte korv. Vattenmelon till efterrätt.

Kvällsmål är ett måste för barnen så de fick äppelbitar halv 10. Slutligen somna Sander kvart före 11 och Arthur några minuter tidigare. För sen vid nattningen så måste vi ju prata om allt precis. Märks så på dem att jag inte riktigt hunnit med dem på samma vis som förr och att pratbehovet är enormt, iaf för Arthur. Sander sku bara sjunga han.

Inga kommentarer: