torsdag, juli 25

Stockholm 2

Vi överlevde Stockholm och alla var med när vi kom hem. Vi gjorde så massor där men shoppa hann vi inte alls med. Jag gick 1 timme i butiker men konstatera att jag inte behöver nåt och att jag lättare shoppar på nätet. Museer, som jag aldrig förr gått i i Stockholm, har vi sett massor av. Förutom Skansen, skansen-akvariet och junibacken så blev det armemuseet (Arthur var salig!), musikmuseet (Sander är en blivande trummis), Aquaria (jag var inte så imponerad, sea life är mycket bättre) och Vasamuseet (alltså vau!!! kön var lång men Arthur ville dit och det var nog så värt det). * Sen igen hem med båten och nu var barnen så mycket mera bekväma och världsvana att det var lite svårare att hålla ordning på dem. Som tur fick vi sista bordet till buffen och maten där var riktigt, riktigt god och det var fräsht och fanns stort utbud. Barnen satt snällt när de just fått ny leksak och sen så tog vi också lite shaun the sheep till hjälp på slutet. Sen var det igen lekland och mumindisco och nu var Arthur så med på discot, helt annat än när vi for.

Väldigt, väldigt lyckad resa. Enda vi borde haft med var kopplet (selen) åt Sander för den ungen har fått utbrott vid typ varje övergångsställe för han ska då inte hålla handen och han ska bara springa själv och inte ser han framåt och.... Ett annat är en ståbräda till vagnen. Nu har vi oftast burit en.


*Vi hade alltså köpt stockholmskortet och ville få ut så mycket som möjligt av det.

Inga kommentarer: