tisdag, december 8

Köksgrubbel

Det att få barn är inte nåt jag funderat på särskilt mycket på förhand. Det har varit rätt lätta beslut att nu får barn komma.

Det att köpa först vårt radhus var inget jag grubbla över mycket och inte heller att köpa egnahemshus.

Jag har inte grubblat så mycket över det att det går massa pengar på resor heller, utan har alltid levt enligt det att resor är det viktigaste för mig.

Men nu. Nu känner jag mig vuxen och inte på ett positivit sätt. Dethär köksremontsgrubblande. Fundera ren nångång på sommaren att köksremont sku vara bra. Sen beslöt jag att nej, inte nåt, det kostar för mycket. Sen sku jag ju då bara förbättra köket lite och skaffa en ugn som sku funka. Men det sku också kosta rätt mycket, så då var steget inte mera lika långt för köksremont, för varför nu sätta fast åtminstone 2000 på nåt som ska rivas upp om några år. Inte klokt alls.

Och jag har lyft studielån, egentligen för att jag ville göra en ca 6 veckor lång resa med familjen, men det visa sig ju också bli för dyrt och det passa aldrig in sådär vettigt och därför for vi till Kroatien på hösten.  Nu sku det ju vara härligt med sol och varmt vatten och allt det, men det är ändå rätt tungt att resa med en 1 åring, så kanske jag klarar mig en vinter till utan värme.

Fast det tar nog emot, jag har alltid vela göra såna val i livet som sku göra att jag kan resa mycket, men det att vi köpte ett egnahemshus var nog inte ett sånt val.

Sen så är det ju också det att vår varmvattenboiler ren är över 30 år och nåt borde göras åt den, men sen så är den ju ännu hel....

Så nu lutar det ändå mot köksremont. Men, det är på inget vis ett lätt, självklart val. Allt sku måsta gå på 6500 euro och det är inte så mycket för ett kök då det ska komma nytt golv, väggar och tak ska lagas raka och alla skåp ska bytas och alla maskiner ska bytas ut och vi sku inte installera det själv.Och sen sku vi måsta bo över 1 vecka utan kök och jag kommer inte på nåt man sku kunna äta utan kokplatta, så måst väl skaffa sån med.

Och sen säger min man bara "jo, jo, vi gör det" utan att fundera någo mera på pengar, hur köket ska se ut, vad vi ska äta eller nåt annat...

Men om det görs, vilket det nu lutar mot eftersom vi rivet upp lite i köket ren, så hoppas jag få hål och springor täppta så att mössen inte slipper till köket. Har ren fått 2 möss i fällorna!

Inga kommentarer: