torsdag, september 17

September

Lite anteckningar för att hinna med. Nu går det igen fort, fort och tiden är så knapp.

Evilda sov inatt första natten utan mat, 1 år 2 månader. Det var inte planerat men det blev så på nåt sätt. Hon vakna före 3 första gången så tänkte att inte än och försökte slå Micke så att han sku vagga henne när hon gnällde och gnyla. Nå han hade ju gått och sova 1 timme tidigare så han vakna ju inte men som tur somna hon om av pajande. Nästa gång hon vakna var typ halv 7 och då var det heller inget skrik utan bara bök å så somna hon om i min famn. Hon har inte ens varit i närheten av sin egen säng på några månader. Jag behöver all sömn jag kan få så hon sover nu med oss.

Sander, 4 år 3 månader, kan nu simma några meter i djupa bassängen. Säkert 3 meter. Superstolt mamma!

Evilda springer hårt och är aldrig där man tror hon är. Älskar att springa efter brorsorna och är så glad när det kommer hem. Hon klättrar och klättrar och klättrar. Stolar är bäst. Hon kan också komma ner nu. Leka med egna leksaker gör hon inte, har aldrig gjort, men att dra bort alla delar från små legogubbar är roligt. Likaså att flytta och söndra på andra små lego saker.

Säger A-tu som sku kunna vara Arthur, men lite oklart än. Mamma ljudet för hon ju nog, men lite oklart där med.

Och Arthur fyller 6 nästa vecka. Och jag 30. Och nu ska jag fundera på hållbarheten i maten och matindustrin och det är först en invecklad fråga.

Inga kommentarer: