fredag, oktober 11

Energisk men trött

Varje gång jag kollar in min blogg så konstaterar jag att jag borde uppdatera fotot, det är ju bara 2 år gammalt. Men sen ligger det så lågt på prioritetslistan, eller ja, det finns inte ens med på den, så jag får det aldrig gjort. Kanske det sku kunna vara veckoslutets projekt. Annat jag ska göra är att skrinna med Arthur (eller kanske bara se på) och så ska vi äta kräftor imorgon. Och så ska vi fundera på bröllopspresent och hoppeligen vara ute massor.

För det är nog att vara ute och att röra på mig jag saknar mest i mitt nya liv. Känner hur sjuk min kropp blir av att inte få röra på sig, den skriker bara efter motion. På tisdagen var Micke på kvällsjobb och då fick barnen cykla så att jag kom lite ut. Blev kanske en 2½ km länk och det räcker nog inte riktigt, speciellt med alla pauser. Sen har jag suttit i mycket bil både idag och på onsdagen och sen bara framför en dataskärm nu i 4 dagar. Och ryggen och axlarna känner genast av det om jag inte rör på mig så idag var det bara ett måste att komma ut. Och trött efter en vecka med tidiga mornar och fullt program var jag men kroppen var så energisk. Den sku ha kunna fara hur hårt och långt som helst, den bara gick av sig själv. Huvudet var riktigt slut och jag såg inget vad som hände runt omkring mig och var så inne i en dåsig värld, men benen dom rörde på sig. Har ingen aning om det i slutändan var snabbt eller långsamt men otroligt skönt var det.

Och från det så konstaterar jag igen att jag inte vill jobba 40 timmars veckor. Tror att idealet sku vara att göra 3-4 dagar i veckan med 6 timmar var, sådär 20-25 timmar i veckan sku vara perfekt och jag tror att det är vad jag ska sträva efter i framtiden.

1 kommentar:

Hanna - RamSamSaa sa...

jag jobbar nu 3-4 dagar i veckan, omkring 25 timmar. Barnen är 12 dagar i månaden på dagis och det käns just lagom. Lite jobb och lite ledigt. I dag var det ledigdag och vi var med barnen till simhallen. Perfekt!