tisdag, oktober 8

Veckan som gick

Dagarna och veckorna bara går. Saker jag vill komma ihåg från den gångna veckan:

  • Arthur våga sätta hela huvudet under vattnet i simhallen. Och så for han under vattnet och sparka framåt med fötterna. Om och om igen. Han har aldrig förr vågat sätta mera än munnen under vattnet.
  • Arthur har lärt sig att sätta dragkjedjan på själv (tack dagis! jag har inte ens förstått att sånt är möjligt för 4 åringar vilket det ju självklart är)
  • Jag har haft samtal om Arthur på dagis och konstaterat att det är massa saker som barn faktiskt sku kunna göra själv (jag som bara gett sked åt barnen för det är ju enklast så, ibland gaffel, men kniv!? Jag skär ju!)
  • När jag sökte barnen idag så satt ena i en famn och grät för han hade slagit tanden i läppen och andra fick jag höra att var inne för att skölja ögonen för han hade fått ett lass sand i ena ögat. Sanden kom inte bort då och så fick vi som hemprojekt att få ut det (och jag hatar ögon och Micke var borta och Arthur var skrämd) men som tur kom det ut i slemmiga klimpar senare på kvällen. 
  • Arthurs fick nya höstskor då de andra gick sönder. I storlek 32!
  • Varje natt kommer två barn till vår säng och nåndera tar alltid min dyna och jag har trångt. Snart hoppas jag våningssängen kommer och sen kan jag gå och sova i den om ingen annan gör det.

Inga kommentarer: