söndag, juli 26

Orken och resan

Min ork är tillbaka och jag är glad att inse att jag inte är ensam och behöver inte klara mig ensam och att jag själv måste se till att jag inte blir så slut. Problemet är väl att jag kan inte be om hjälp och i mitt huvud finns inte ens det, jag har jättestarkt att jag måste klara mig själv och att jag inte vill besvära andra. Jag gör hellre mera än andra för jag vill inte vara jobbig och besvärlig och krävande. Jag betalar också lätt och genast för hjälp och andra saker för vill inte ta sånt för givet eller verka otacksam. Mitt liv sku ju nog vara så mycket lättare om jag inte var så men nu är jag ju sån och det får jag nog inte ändrat. Men jag kan iaf kräva mindre av mig själv och förbise mina morkiskänslor jag får av allt som nu inte görs på opitmalt sätt. Jobbar på det.

Och till vädret. Jag är så superglad, så superduperglad att vi om mindre än 4 veckor flyger iväg till Kroatien. Där måste nu ändå vara sol och så får vi simma i havet som nu hoppeligen är varmt. Och äta glass. Och upptäcka nåt nytt. Nu när jag var helt slut så fundera jag om det ändå sku ha varit bättre med en veckas all inclusive i typ turkiet, att bara slappa och ligga vid poolen. Men jag vet att dethär nog ger mera. Flyga till Split, få hyrbil därifrån, bo 6 nätter i lägenhet på ön Brac i staden Postira och sen 3 nätter igen på fastlandet mellan Trogir och Split i en annan lägenhet och sen köra runt till små stränder och äta glass och mest simma och upptäcka. Ska bli bra. Längtar så. Men först ska förskolan börja och dagis. Men lite sommarlov än och faktiskt en massa roliga planer. Jee.

Inga kommentarer: