lördag, oktober 17

Skrivperiod i skolan

Nu närmar sig period 1 mot sitt slut och det är bara skönt. Har haft en sån skrivperiod att det inte är nån hejd på det. Har skrivit långt över 15 000 ord denhär hösten (tydligen räknas uppgifterna i ord nuförtiden) för förutom dendär corporate sustainability där man varje vecka sku skriva har jag också gått academic writing och där också ska vi skriva (förstås) och göra nån sorts studie, som jag lämna in idag. Barnen har haft höstlov hela denhär veckan och jag har varje sekund Micke varit hemma suttit vid datan och skrivit. Eller nåja. Vi har också varit hundvakter åt mammas söta lilla Donna valp som snart är 10 veckor och sen har jag också hjälpt till inför mammas festförberedelser. Och förstås lagat mat och städat och skött allt det. Och hundvaktande sku ju vara lätt om inte Evilda var livrädd för hunden och krävde famn hela tiden.

Men jag hoppas att det värsta skrivande är över för en liten stund nu. Nästa period är det en mera läskurs (tror jag) och sen ska jag bara fixa på den texten jag skrivit nu i academic writing. Och sen är mina kurser nästan över. Bara semin kvar och där börjar man skriva gradun. Så på våren ska jag skriva, skriva, skriva för då är det gradudags. Och det är helt okej för sen är det slut skrivet. Men verkar inte så positivt med att hitta jobb då heller, men kanske jag blir hemma mamma sen istället...


Inga kommentarer: