torsdag, juni 25

Härlit med sol!

Gårdagen var en hektisk och rolig dag, så idag har jag varit helt slut och inte orkat göra så mycket annat än äta, sova, sola lite, läsa och gå en kort promenad.

Igår var jag till bibloteket, träffa miksu i centrum och vi åt glass (eller egentligen en sorbet, min nya hälsosamma livsstil!) och gick sen till salutorget och turista lite. Härligt med fint väder. Sen gick jag och tog en barnförsäkring för vårt ofödda barn (om man tar den 3 månader före så är den genast i kraft) som kommer att kosta 469 euro, från Aktia. Billigt och bra med barn. Men bättre att vara safe then sorry.

Sen klippte jag håret, försvann helt massor, men tycker ännu att det är så hett och tungt med håret i nacken, och nu får jag inte ens fast det ordentligt. Glömde tänka på det när jag satt i frissastolen. Sen åt jag lite jordgubbar och Micke kom från jobbet och vi var till simstadion och simma. Där var en massa mänskor men det var helt otroligt skönt att simma och göra nån annan form av fysisk träning än bara promenader och jobb. Sen bjöd Micke mig på sallad och sen kom vi hem.

Å så tvinga ja mig se Beck till slut, men var helt dötrött ren klockan 8. Härlit, härlit!

Jobbar imoron och har på lördan både dop och 50 årsfest. Kommer att sitta i bil och buss den dagen åtminstone 4 timmar. Och de har lovat närmare 30 grader. Söndan ska ja bara ta det lugnt, troligtvis på stugan.

3 kommentarer:

Jill sa...

Först när jag läst hela inlägget märkte jag att det var på svenska :) Tänk att det blivit så, att man inte ens märker vilket språk man läser.

Michaela sa...

Jag har lite beslutsångest och vet inte riktigt på vilket språk jag ska skriva, så varierar lite..

Jill sa...

Oj herregud! Nu när du säger det så, flera av dina äldre posts e ju också på svenska. Nej håhå, så absent-minded man kan vara :)