torsdag, november 28

Dagarna flyger iväg

Tiden bara rusar iväg och jag hinner inte alls med. Och jag gillar inte det, men nu är det bara att leva med det. Imorgon är 10 veckor praktik gjorda och jag har 10 veckor kvar, och då har jag julveckan ledig. Och så ska vi ju till Tyskland på bröllop veckoslutet före julen, hur vi nu ska hinna med det sen.

Det har varit en intensiv vecka. Sen förra veckas tisdag var jag varje kväll själv med barnen och natta dem för Micke var på jobb. På fredag var Micke borta övernatten och på lördag var jag. Sen hade jag 3 kvällar med barnen igen. Och jag gillar ju att vara med barnen men 2 av demhär kvällarna har jag efter dagis släpat med 2 efter dagis-trötta barn till läkarstationen. Förra onsdagen hade Arthur öroninflamation och klaga på örat när jag sökte från dagis (kom ihåg att gå på efterkoll om 1 månad!), på måndag så for vi igen med Sander för han hade igen ögoninflamation och hade klagat hela dagisdagen över ögat (då hade hans 7 dagars ögondroppskur gått ut på söndag). Så han fick nya droppar och fick vara hemma från dagis på tisdag när han också var lite krasslig (Micke jobba kväll och jag gjorde kort dag). Arthur fick fara till dagis för han tycker om att leka med sina kompisar där och sen så hade de hemma-dag igår och idag. Dessutom har de också 2 dagar nästa vecka och det hade de också för två veckor sen. Så jag resonera att det var okej att han var där fast Sander var hemma.

Ja men när jag är med barnen så blir det inget gjort. Vi äter, plockar lite undan, borde gå ut och sen få barnen i säng. Och sen somnar jag samtidigt som barnen. Och sen upp 6 och så börjar allt på nytt. Är så glad att nästa vecka är 4 dagars vecka.

Och nu är det ju lillajul och vi ska julpynta och baka pepparkakor. Måste bara hitta ork nånstans.

Inga kommentarer: