måndag, juli 5

En fråga

Vågar mig på en fråga fast jag troligtvis inte får svar, det är ju lite dött i bloggvärlden.

Kommer små stickor själv ut ur små pojkars fötter eller måste jag ta ut varenda en?

Jag låter Arthur vara barfota här, och han älskar det! Eftersom han kryper och klättrar en massa på träbräder har han fått stickor. Och inte ett litet antal heller. På en tå har han 6 stycken. Och på varje fot säkert över 20. Problemet är bara att han är omöjlig att hålla stilla så att man sku få ut dem. Har försökt med en punkkipincett men har fått ut kanske 3. Och det var när jag var under bordet som han stod vid. Så jaa, har nån erfarenhet av det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är impregnerat träd, skulle jag absolut ta ut stickorna. Skulle annars också försöka... den ena håller stadigt i (inte våldsamt, utan stadigt) och den andra försöker ta ut. Jag vet, inte lätt alls ! Lycka till !

Michaela sa...

Tack för lyckönskningarna, och svaret! Men många av stickorna har börjat försvinna av sig själv, men följer nog noga med att det inte blir inflamerat.

Kanske han ändå borde ha sockor på.