lördag, juli 3

Onöding frustration

Igår kväll var jag med mamma och titta på Robin Hood på raseborgs sommarteater. Den var helt sjukt bra. Himlen var klarblå, slottsruinerna till höger, skogen till vänster och helt sjukt bra skådespelare och allt på scenen också.

Micke var hemma med Arthur och hade fått order om att inte lägga Arthur före 7. Att han blir kanske gnällig och trött men ska bara få tutt och nåt annat att göra. Halv 7 när jag tala med honom på pausen så sov Arthur ren. Och nu förstår jag ju det. Pojken var ju säkert trött, det är han oftast då, och Micke som jobbat mest kvällar visste inte det. Nå resultatet var allt annat än bra. Värre än jag fasat. När jag 11-tiden försökte somna så vakna Arthur och var klarvaken. Leka var vad han ville. Inget hjälpte att få ungen att somna. Inte mjölk, inte skumpning, inte mjölk i sängen/famnen. Nångång efter 12 somna han av säkert sjunde skumpningen. Och jag var allt annat än glad. Fast jag borde vara förstående. Micke var inte heller glad, för han hade varit vaken hela föregående natt.
Sen vakna han förstås kvart före 7 när vi nu i många mornar stigit upp kvart före 8. Suck. Så nu är regeln ännu viktigare, Arthru får inte gå och sova före 7.

Och jag har förresten löst nattningsproblemet. Ungen får vara uppe från andra tuppluren, som slutar mellan halv 2 och 4, enda tills sovdags som är halv 8-8-tiden. Sen får han stor mjölkflaska i famnen och somnar så sött av det. Och joo, är medveten om att det inte är bra att låta ungen somna med flaska, men det funkar så då gör vi så.

Inga kommentarer: