onsdag, juli 28

Sömn, skor och stugan

På stugan igen. Och jag har tråkigt. Och hett. Väntar på att det blir höst så att vi kan flytta på heltid tillbaka till stan. Här är Arthur en livsfara för sig själv och jag gillar att ha diskmaskin, rent vatten och sånt.

Arthur har sjukt svårt att somna igen. Å det har han ju oftast vid klängperioder så det är väl det plus tanden som spökar igen. Suck. Idag var han vaken från kvart före 2 till kvart över 8 och sku väl ha velat vara ännu längre vaken.

Och sen ännu dethär med barnskor. Var till Stockman och se på små skor åt Arthur, för vill ju köpa nåt som stöder. Men sku endast villa köpa ett par skor till hösten (för vi har ju inte riktigt överflöd av pengar), ett par som sku stöta bort fukt. Det fanns ett par som verka ok, för 65 euro, men de hade nåt slags värmefoder så inget man vill använda nu. Och nu har Arthur börjat gå mer å mer, både ute och inne så det sku väl vara helt bra med skor, speciellt i parken eller butiken eller stan. Men sen vill jag ju inte köpa 50 euros skor som han använder typ augusti-september och då bara när det är torrt för att de inte håller fukt. Så var ska jag hitta bra första skor som stöter bort lite fukt och inte kostar alltför mycket?

2 kommentarer:

Nina sa...

Loppis! Som du själv säger så är ju inte användningstiden så lång så de flesta är fina i sula och stöd.

Michaela sa...

Hade inte tänkt på, men tror det blir bättre sen lite senare. Tycker att det är så svårt att veta storlekar, bredder och sånt så jag behöver nu för de allra första skorna betjäning.