söndag, juli 18

Tråkigt

Har tråkigt här. Suck. Men borde ju inte klaga. Att varje morgon och dag kunna se ut över Lojo sjö är väl sånt man vill göra på sommaren. Och bara slappa. Och grilla. Längtar efter att göra soppor och ugnsmaträtter hemma, känns ju så fel att äta sånt på sommaren. Å sen på att använda mixern hemma, Arthur vägrar äta all min mat, men kanske om den är mera pureig så...Väntar på att det blir svalare så att jag orkar börja länka igen. Väntar på hösten så att jag får lite utmaning i livet, sådär med skola och Arthur och ihoppusslande.

Men ja. Borde inte klaga. Min mamma har varit här massor och jag har haft sälskap. Igår var också Pedu, Tanja och Emil här och hälsa på och jag prata på som en idiot. Är en jäkla pratkvarn. Men det var ju jätteroligt med kompissällskap. Ser ju mest bara Micke och min mamma.

Och Arthur har det så skönt här, upptäcker en massa nya saker. Så det är bra att vara här. Och nästa vecka far vi för nån dag till Hangö till Mickes föräldrars stuga. Och sen är det ju vår födelsedagsfest nästa veckoslut å sen e ju juli nästan slut. Och mina sommarprojekt gällande Arthur har inte framskridit som väntat. 5 sekunder kan han sitta på pottan med kläder på, men that's it, och om han är naken blir han galen. Han kan nog äta själv bitar om de inte är för hala, men skeden vägrar han hålla i (han förde den 2 gånger helt fint till munnen, men sen vägra han) så att äta själv kommer han nog inte att göra efter sommaren. Inte dricka heller. Han kan nog själv, men vägrar, sitter bara och tjuter tills man för pipmuggen till hans mun. Men söt är han ju nog. Och han har nu sovit nästan 3 nätter i egen säng (förutom att han vakna 5 inatt och var klarvaken, men då fick Micke stiga upp, och sen somna han om och sov till halv 9 i vår säng).


Här i mina megagamla ray bans som jag hitta här på stugan. Han är en shåpis. Och nu äntligen håller den 7e tanden på att komma igenom. Som jag har väntat, sett tecken nu i 2 månader.

Min bror va här idag efter sin klassträff igår. Han fösökte lära Arthur å säga "wassup niggaaaaa" å att spotta ut vatten när man dricker det. Suck!

2 kommentarer:

Peppe sa...

Shit så snygga solglajjor! Dem måste du börja använda själv-

Michaela sa...

Ouuh jaa. Det borde jag ju. Förutom att de köptes när jag gick i lågstadiet och är alltför små. Kanske jag borde spara dem åt Arthur.