lördag, juli 24

Festdags.

Idag är det festdags ute i Padva skogen och jag ska första gången vara borta från Arthur över natten. Och det känns inte ännu heller bra. Men kan ju inte backa ut nu, och nu ska det ju bli roligt att se kompisar och chilla. Men vädret är igen inte på vår sida, enda dagen i juli med vått-kallt-äckel väder infaller idag, så typiskt!
Det kommer säkert att vara bra när vi kommer iväg. Hoppas jag. Annars dricker jag mina 4 cidrar under eftermiddan å kör hem på natten. Nånej, men så känns det just nu. Han har igen jättesvårt att somna och lugna ner sig, har säkert med gående att göra. Och sen har han nu varit utan tutt i 30 timmar. Han verka inte behöva den mera, men mamma får nog ännu ge den om det verkar så. Sen på måndan kanske den försvinner slutligen. Och mamma och Arthur kommer så bra överens nu, så nu ska jag slappna av och påbörja lagande av pasta-pesto-broiler salladen. Igår baka jag 5 lök-tomatpajer där jag gjorde bottnet själv, så har nu bott i vårt lilla lande kök.

Inga kommentarer: