lördag, juni 15

Tööt

Jag är nu helt tööt. Har under de senaste dagarna skickat in 4 arbetsansökningar. Nu är totala saldot uppe vid 7. Har hört nåt från 0. Nå. Kanske nåt någång nappar.

Men ännu är jag nog av den åsikten att jag är en toppen arbetstagare. Mera som att det är företagens förlust om de inte vill ha mig. Och det är vad mina 3 år på Arcada gett mig. Och mina 4 år som mamma. Och mina snart 2 år i Lojo. Jag tror på mig själv. Jag vet att jag kan nåt eller att jag kan lära mig nåt. Jag vet vad jag gillar och vad jag vill göra (i stora drag då). Och jag vet att jag sku jobba hårt och inte vara en grå surpuppa som bara klagar och klåpar. Och jag vågar påstå att jag har en bra finska och räknar med att min finska är stark och flytande. Den är det kanske inte men så känns det inom mig. Så kändes det inte för 2 år sen då vi flytta hit. Nu kan jag nog prata med vem som helst och bli förstådd. Ibland blir det fel men det hakar jag inte upp mig på mera. Det är jag så glad för. Så därför håller jag humöret uppe. Och sen så vill jag ju också jobba på trevligt ställe och om jag inte verkar rätt (i att de inte vill ha mig) så då är det nog inte rätt ställe.

1 kommentar:

Waenthoronien sa...

Lycka till i alla fall :)