torsdag, februari 26

Bara sjuka

Torsdag igen då.

Och denhär veckan har på inget sätt varit lättare än den förra och dethär med studier har igen denhär veckan passat dåligt.

Men jag gjorde mina studier lite lättare och ändra Arthur och Sanders dagisdagar från och med mars till 15 dagar per månad, nu har de gått 13 dagar. Och 13 dagar är 3 dagar per vecka men nu kan jag ha dem varannan vecka 4 dagar, så det kommer att underlätta. Sen får de säkert sommarlov ren från juni så det känns inte så förfärligt och Sander är ju nästan 4 ren och Arthur börjar förskolan nästa år så det är helt acceptabelt.

Men denhär veckan ja. Sander hade hög feber förra torsdagen men han svetta ut den på kvällen. Hosta hade han efter det. På fredag kände sig Micke dålig och på natten till söndag bröt det ut. Han låg i säng hela söndagen med feberfrossa men fick ändå klara av att vara hela måndagen med Evilda och för Arthur och Sander till dagis för jag hade skola från 8-16. Nå han var som tur bättre ren då och klara det bra. Men när jag körde hem på måndag så börja jag känna mig dålig och det bröt också ut på natten. Micke börja ren 7 på tisdagen och jag sku föra Arthur och Sander till dagis och hämta dem. Men jag var så sjuk, har säkert inte på år varit så sjuk, jag kunde inte gå eller stå och hade sjukt allestans och frös och hade frossa och det var bara så totalt eländigt. Fick dem till dagis på nåt under och Evilda somna då men när hon vakna så bara skaka jag när jag bar henne och jag kunde bara ligga på soffan. Som tur var hon härlig och jättelugn så vi bara lå i soffan och jag skaka och hacka tänder och inga värkmediciner bet. Sen ringde de ännu från dagis att Arthur tappa rösten... Som tur kunde Micke fara efter och vara hemma resten av kvällen för jag var totalt död, allt gjorde ont och kroppen var bara sönder. Dessutom fick jag just samtidigt min första mens efter förlossningen (först vid 7½månader denna gång, med de andra var det vid 3) så det måste också ha gjort den ännu värre. Drog typ 6 värktabletter på tisdag men var ändå död, igår kände jag mig som tur ren mycket bättre och idag gick det som en dans på rosor att ta barnen till dagis igen. Och nu ska jag få skrivet sista uppgiften i kvalitativa metoder.

Och sen lyckades Sander på lördagen bränna sig på spisplattan vilket resultera i en kväll med massa tårar och vatten överallt när Sander hade handen i vatten i några timmar. Aj och så var jag också och se på Shaun the sheep med Arthur (han skratta massor och var glad men vill inte se den igen då djurfångaren var skrämmade). Och så har Evilda fått stegring igen.

Önskar så att sjukorna nu ska ta slut så att vi kan träffa människor och att jag hinner tänka.

Inga kommentarer: