söndag, februari 8

En Evilda och ett vardagsrum








Såhär såg det ut hos oss idag morse.

Känns bra att bo här men mitt intresse för att få det klart och upprätt är lika med noll. Det får vara semikaos, vi har ju ändå utrymme! Takkan är så fin så fin och det är Evilda med. Ungen som nu lärt sig komma ner från stående men ändå idag lyckats slå 5 bulor åt sig. Väntar så på att hon blir stadigare för det är har varit en så tung månad då det ända hon gjort och gör är att stå, allt annat är bara skit. Suck. Och hatten har bara råkat komma med på bild, den störthatar hon och hjälper inget för hon slår sig ändå så den har hon nog inte haft på.

Och nu har jag just försökt förstå hur vårt värmesystem funkar. Vi har då på några ställen el-golvvärme, sen har vi på några ställen "vesikiertoinen lattialämmitys" och sen också "vesikiertoiset" batterin. Och sen en 3000 liters varmvattengrej i pannrummet. Och där finns så mycket knappar och manicker och jag fattar noll om vad som ska vara vilken temperatur. Och hur funkar det, liksom duschar vi med det vatten som rör sig i batteriena och snurrar det runt eller hur går det? Det är så mycket mera komplicerat än jag tänkt mig men nu ska vi väl lista ut det på nåt sätt.

Inga kommentarer: