torsdag, februari 12

Komma ihåg

Måste komma ihåg:

Igår blev Evilda 7 månader. 0 tänder (men nu är det riktigt nära kanten i munköttet men ännu inte igenom), kryper bra, står rätt stadigt men kippar nog omkull ibland, kan bra stå med att bara hålla i med en hand, sitter inte själv på golvet utan lutar men med stöd sitter bra. Äter 4-5 måltider mat, gillar allt sött och gillar att suga på bitar. Vattemelon var supergott att suga på, så är också broccoli, rågbröd och gurka. Fruktpureer och gröt sjunker bra ned men mat är nu rätt blä. Ammas alltid då jag är hemma. Dagtid ca 5 gånger, oftast efter maten och natttid 2-3 gånger. Sover 2 gånger på dagen, på förmiddagen oftast länge, 2½ timme och sen är hon ca 2 timmar vaken och sover igen ca 1 timme. Sen är hon vaken i ca 6 timmar före kvällssömnen.

Och Arthur har lärt sig säga R. Och jag märkte det i förrgår och när jag berätta det åt mamma så sa hon att han sagt det ren länge. Jag är alltså inte så uppmärksam på språket. På hösten märkte han själv att han inte kan det och börja då träna lite, men sen börja han gurgla med halsen och säga det med halsen där före jul och då sa jag nog att man inte gör så och vi gjorde några gånger R träningar som vi fått på 5 års rådgivningen (för att Arthur ville ha dem). Och nu alltså, kan han r-rulla så fint. Och han är så nöjd så.

Och Sander ännu ja. Han har nu nästan alla nätter här i nya huset sovit hela natten igenom utan att ropa. Han har endast ropat om nattblöjan läckt och den gjorde det i ett skede ofta tills jag förstod att köpa tarra-blöjor som är i största storlek och inte läcker. Jee. Arthur börja väl först denhär hösten att sova hela natten utan att på natten ropa så att man måste gå dit.

Inga kommentarer: