tisdag, februari 17

Spysjuka

Det är länge, länge sen barnen på riktigt varit sjuka. Och nu är de det, just sådär passligt till att vi sku ha fått mycket besök till oss. Men sånt är det ju och jag kan ju inte klaga över att de varit mycket sjuka. Nån flunssa här och där och nån ögoninflamation men inget värre.

Men nu är det då magsjuka. Evilda fick diarre på söndagen, tänkte det hade med tänder att göra när ingen annan fick nåt. Nå, igårkväll efter middagen börja jag må dåligt och just efter att Micke hade farit på nattur spydde jag. Jag fick barnen i säng och 1 kakka Evilda och jag fick byta blöja, hade svårt att somna om och 3 ropa Arthur om ont i magen. Han spydde en stund senare, sen tog det länge tills han somna och just när han hade somnat så spydde Sander i sin säng och Evilda vakna av att jag rusa upp. 6 somna vi väl slutligen alla om och sov till halv 8 då vi förflytta oss till soffan och så börja film-maraton. De har druckit jaffa och tittat film och Sander har spytt emellanåt. Nu sover alla tre och Arthur och Sander har nu feber. Min kropp är matt och sku behöva vila men jag kan inte. För massor att göra. Har tvättat massa nerspydda saker idag. Men jaa, vi har inte under dessa 5+ år haft en magsjuka som hela familjen haft så kanske det var på tiden...

Så det är vad som händer här!

Inga kommentarer: