torsdag, april 19

Cykeldags

Vi har haft cykelvagnen i över 1 vecka men nu först har alla däck luft, alla har hjälm och Micke fick den kopplad =) Och han fixar inte sånt för att han är man utan för att jag inte har nåt intresse för att fixa sånt. Jag läser manualer och bossar istället.
Jag har inte cyklat på åtminstone 4 år. Men jag hölls uppe.
Barnen hade det bra i vagnen och jag kunde helt bra prata med dem. Sanders hjälm föll bara hela tiden ner över ögona så fick hela tiden stanna och dra upp den.
Sanders första pizza.
Arthur visar hur man ska äta.

Var på en kort cykeltur idag, bara för att prova. Det gick bra men uppförbackarna var hemska. Efter cykelturen for jag på min fjärde länk sen lördagen. Både igår och idag orka jag jogga hela vägen lite över halv timme. Det är stort! Och jag känner mig ren så mycket mera energisk efter en vecka utan sötsaker och med lite motion.

När jag kom hem satt vi igång med pizzabak och det var första gången båda barnen var med och "hjälpte". Sander sku bara dra i degen och ta kniven och äta allt. Äta allt sku Arthur också. Följande ett år kommer att vara så "roliga" i köket när Sander också börjar vara med.

4 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

Jag sku så villa ha en sådan vagn till sommarn åt oss. Var köpte ni er?

Michaela sa...

Beställde den vi huuto.net, av denhär försäljaren: http://www.huuto.net/kohteet/polkupyoran-perakarry-2012-hieno-jousituksella--eri-vareja/209890681

Den kom hem till dörren och så var det lite att bygga upp. Manualen var lite svårförstådd men med enkel logik så fick man den uppbyggd. Verkar jättebra att köra och använda. Framhjulet får man lätt bort och kan sätta det bakom och igen sätta det fast framme om man vill gå i butik.

Anonym sa...

roligt se du har själv också cykelhjälm. har du använt länge?

Michaela sa...

Nå jag har inte cyklat på typ 5 år, men före det så använde jag troligen inte hjälm. Men nu var det nog självklart att jag också sku ha hjälm.