tisdag, april 24

Mamma bästa vän

Under Arthurs nattning (som går ut på att jag springer in en massa gånger i sovrummet då han ropar MAMMA!) så ville han kramas. Och så kramades vi och så viska han åt mig "Mamma bästa vän, Arthur tycka om mamma bästa vän, Arthur tycka om mamma". Om och om igen. Och vi kramades. Så jätte jätte sött och gulligt. Också idag när jag lyfte ut honom ur vagnen sa han "Arhtur tycka om mamma". Min sötaste son.

Och sen över till färger. Vi har talat om färger en tid ren, men han har inte alls vetat vad som är vad. Så jag börja säga saker som är den färgen så att han sku hitta rätt färg. Men nu säger han bara saken och inte alls färgen. Så idag var bilarnas lampor jordgubbar (röda) och grävmaskinerna i böckerna är apelsin (orange) eller banan (gul). Blått är blåbär och svart vantarna. Som tur har vi inte sett så mycket brunt eftersom det enda jag kommer på för brunt är kaki (som i skit).

2 kommentarer:

Anni sa...

Brunt=choko? ;) Kankse lite bättre än bajs. Eller en kotte. Annars är det tomt på bruna saker i min hjärna också just nu.

Michaela sa...

Kotte sku nog vara bra, för choko är inte nåt han ser ofta. Tack för det, har inte tänkt på kotten!