söndag, april 29

En från igår och en från idag

Mamma var hos oss igår och så ville Arthur fara till henne övernatten. Så han for. Vi ska på kalas idag så hon hämtar dit honom. Sander fick en mellanmålsbanan före han och Micke gick till parken. Han tyckte det var jätteroligt att truga den i min mun. Jag for och jogga. Min sträcka är nu säkert en 4-5 km. Undrar hur jag ska orka 7 km om 2½ vecka.
Igår byggde Micke ihop vår nyinköpta grill. Jag har byggt upp grillen på stugan och det tog så sjukt länge att jag ville inte göra det igen. Denhär grillen tog åtminstone 4 timmar att bygga, fast han gjorde allt rätt och jobba hela tiden. Sku man inte kunna få köpa färdigt uppbyggda grillar?!! Men sen belönades vi med grillmat. Och Micke ville ha ett manligt foto med grill, kött och öl. Så jag tog ett sånt. Jag är nog överlycklig över att vi har en grill. Och hemma på vår egen gård dessutom. Vi kan ju grilla varje dag om vi vill. Härligt!

Inga kommentarer: