måndag, juni 10

Bröllopet på Gotland

Fredagmorgon var det väcknin halv 6 och då kom mamma till oss och se efter sovande barn och vi for mot fältet. Vi flög till Stockholm och där hann vi ta lite skumvin (ja mousserande vin var det ju i Sverige) och sen flög vi vidare med 33 personers flyg till Gotland.

Solen sken och det var vackert!

Visby visa sig absolut från sin bästa sida hela veckoslutet. Solen sken och allt var så grönt och vackert. Vi landa 12 på fredagen och sen gick vi hela eftermiddagen i gamla stan medan vi vänta på att gå till vårt boende. Vi bodde på hotell strandgärdet, lite som ett omenahotell men med ducsh i korridoren. Men sängarna var så sköna och jag sov så gott.

Vi åt mest på fredag. Detta var en lunchpasta.

Sen hitta vi en ostbutik och på fältet hade vi köpt vin. Utan nån form av kniv mumsa vi i oss det på rummet.

Fast hungern inte var den största så satsa vi ändå på middag och oj vad god min mat var. Lite irish coffee på det och 10 svensk tid så sov jag.

Ajo. Knäckebröd var väldigt viktigt för mig, den gamla gumman. Så jag gick oftast och åt på knäckebröd. Jag bara älskar det! Och resesälskapet var alltså jag, Micke och Lee.

På lördag förmiddag for vi på 7 km länk. Det var en utmärkt rutt vi hitta då vi jogga längs med strandkanten och den for upp och in i skogen efter några kilometer vid havet. Så perfekt rutt och perfekt väder och det var jättefint. Sen gick vi igen in till gamla stan för lunch och då börja vi spela kortspelet Shanghai.

Sen blev det dags för bröllop och före det måste vi ju bara posera en massa. Dethär är då jag.

Och jag och min man. Här var vi kära (ja för på fredagen bestämde jag mig för att vara kär på lördag).

Och jag och Lee.

Och dethär gillar jag. Fast mina tänder är helt sneda.

Och brudparet. Det var så otroligt fint. Där kom Melle intrippande barfota i världens vackraste klänning i en urgammal ruin och i bakgrunden spela enkla gitarrtoner. Det var så vackert, så vackert! Sen blev det champagne i ruinen och därefter middag och dans. Och som jag dansa och så roligt det var. Jag riktigt släppte loss och hade bara så roligt på dansgolvet. Hemma var jag och Lee halv 2 (min trötta man hade gått lite tidigare) och nästa morgon vakna vi 8 för att gå på frukost. Sen packa vi ihop och for på kaffe och kärleksmums som brudparet bjöd på. Efter det satt i i solen och spela kort och åt bröd och räksallad före vi halv 4 satt oss på planet till Stockholm.

I Stockholm vänta vi 5 timmar (så sku det inte vara när jag boka!) och vi åt lite mera, gick i butiker och spela kort. Tiden gick snabbt och 12 på natten starta vi mot stugan och Lojo där mamma var med barnen. Jag gick sen och sova med barnen och fick krama om dem på natten när de märkte att mamma var där. På morgonen när Sander vakna hoppa han i min famn och krama mig superlänge. Sen satt vi länge i soffan och bara kramades. Arthur vakna först halv 10 och sa att vi inte setts på många år.

Vi hade köpt en halvan bok och några pixi böcker åt barnen från resan och sen hade jag hittat handgjorda smultronklubbor och de var förstås så saliga när de fick dem. Var nog härligt att se barnen igen! Men resan var jättelyckad också och jag hade nog superroligt.