tisdag, juni 17

11, 12 eller 13 dagar.

Jag fick brev från Lojo stad med nya dagvårdsavgifter och summan var mycket högre än jag tänkt. Jag har ju inte haft nån inkomst från augusti till april och barnen hade 14 dagisdagar och då betala vi 130 euro i månaden för båda barnen. På våren när jag blev klar och arbetslös tog jag bort en dag och gjorde dagisdagen kortare, 5-7 timmar så nu har de gått enligt 13 dagar/månad.

Men till hösten så har jag mammapeng som inkomst och så stiger också avgifterna överlag och nu blir månadssumman ren 165 euro för 13 dagar på 5-7 timmar. Och det är för mycket. Speciellt då jag ändå är mest hemma... Eftersom jag tänkt studera lite och eftersom jag inte får det att funka med dagisrutinen så kan jag inte göra det till halvdag (alltså mindre än 5 timmar) så det är mängden dagar jag måste ta i. 13 dagar så räkna jag ut att var 3 dagar i veckan. Men nu på våren har det varit massa helgdagar så det har inte blivit 13 dagar per månad. Men nu tänkte jag byta det till kanske 11 men funderar att blir det sen för lite... Så är då 12 bäst. Eller bara lämna det oförändrat och betala 165 i början och sen se vartåt det går. Så svårt, så svårt.

Inga kommentarer: