tisdag, juni 17

36+4

Nu har jag då kommit till det jobbigaste med graviditeten: Slutet! Jag är helt slut och min ork och mitt humör är rätt uselt. Jag vill helst ligga och slappa och äta och inte göra nåt alls. Tycker att barnen inte får tillräckligt med rörelseaktiviteter men har absolut ingen lust att ta tag i saken. Helst vill jag bara vara.

Och dagens rådgivningsbesök var bara skit. 2½ kg på 2 veckor!!! Och jag som hittills klarat av 6 kg på 34 veckor. Och jo, det var ju möhippaveckoslut med pizza, burgare, chips, chokokex, godis och chokladbitar för min del. Jag fundera inte alls på vad jag stoppa i mig men det märks tydligen genast. Eftersom jag är så störd över det så smällde jag sen i mig en 3/4 megastor pizza och grävde ännu fram några bitar choklad efter det. Nu är det så trångt i magen att jag inte kan röra mig. Imorgon börjar mitt nya liv som ska ge mig energi för de sista 4 veckorna (eller kanske det blir 6 till och med). Passliga portioner mat, bra mat, inga sötsaker och motion 3 gånger i veckan. Och absolut inga kex eller sockrade drickor. Hemoglobinet var igen nere vid 103 och det är väl också en delförklaring till att jag nästan inte orkar gå upp från bastun på landet, eller nån annenstans heller. Så nu får jag börja järntanka ännu mera.

Sen är jag också i slutskedet mentalt. Jag har börjat fundera (och googla) när barnet eventuellt sku födas. Börjat fundera på hur förlossningar kommer igång och har lånat en hel hög med böcker om förlossning coh amning. Jag har börjat dra mig inåt och tankspriddheten bara ökar. Jag börjar säkert snart vara redo.

Inga kommentarer: