torsdag, juni 19

Bättre humör med energi

Onsdagens humör var tusen gånger bättre än torsdagens. För att må bra så behövs bra mat, rörelse och energi och inte pizza, godis och soffdöende. Energi gillar jag. Så igår börja jag äta bra igen. Jag vattengick med bälte i simhallen 20 min., sprang i en massa butiker (Lidl ensam för mat och sen HM, Lindex, Intersport, Life och Prisma med barn och man och då hitta vi massa bra reakläder åt barnen och nya tossor*) och så var jag ännu ut på kvällen för att aktivera barnen. Fotbollsplanen med bollar och katt och råtta. Och Arthur tyckte jag sku vara råttemor som hela tiden är i boet för han får ju annars genast fast mig när jag är så långsam. Så jag måste ju bevisa att jag inte alls är så långsam så jag sprang med och så hårt det bara gick i mitt tillstånd. Så efter halv timme lek så for vi ännu på en cykeltur. Jag hade helt orken men sen började det kännas av mellan benen och den oönskade foglossningen är back! Har inte känts så skönt att gå idag eller på natten.... Så smarta jag!

Och glad midsommar! Nu far vi till stugan för att frysa. 


* Sanders tossor är i storlek 30, han är 3 år 1 månad. Arthurs tossor är i storlek 32 och han är 4 år 8 månader.

Inga kommentarer: