torsdag, juli 23

Bostadsmässan och Ideapark

Igår var jag alltså med mamma till bostadsmässan. Det var helt roligt och intressant, men 40 hus var lite mycket, så vi gick inte i alla. Sku ha behövt rullstol för att orka gå till alla, ble så slut. Det var också massvis med mänskor så det var långa köer in till husen. När vi var där konstatera vi att det bara var 10 minuter till Ideapark och ingen av oss hade vari där förut så vi for dit. Tog inte riktigt 10 minuter för vi lyckades köra lite fel, förstår inte ännu hur...

Där var vi i cafe Ståhlberg.


Och sen shoppa ja lite babykläder, bara 2 plagg och båda var på rea. Sku ju int egentligen, men det var storlek 6/12 månader så det var väl ok...

Mamma, som blivande murrmurr, måste ju också köpa nåt:

Sen var vi också via eurokangas och jag köpte lite tyg för bestämde att jag ska sy lakan och en såndär båge själv. Det blev sånthär:

Passar ganska bra in i vårt sovrum som är blått/beige, men är ändå lite fundersam på om bågen borde vara mera enfärgad. Får se. Beställde också en såndär grej som man kan sätta fast i spjälsången så att bågen hålls uppe.

Nu ska ja ti butiken och köpa tvättmedel för babyn så att ja kan tvätta lite babykläder, så är det gjort. Fick igår hyllan där vi ska förvara kläderna hemmifrån. Nu får vi bara hoppas att den lilla bökaren i min mage kommer ut och är frisk för annars blir jag arg och ledsen!

Inga kommentarer: