fredag, juli 24

Kris under månaderna 7-9

Jag vet vad som hänt med mig. Jag håller på att boa. På allt om barn beskrivs det såhär:

Kris: Att boa in sig

Den gravida kan börja städa, pynta och göra i ordning inför barnets ankomst, av ren instinkt. Det kan handla om att taktiskt fokusera på något praktiskt istället för att våndas inför förlossningen. Det kan också skapa en känsla av kontroll. Men paniken kan komma krypande.

Överlevnadstips:

Ta det lugnt och försök att ha roligt. Kom ihåg att du inte måste få allt klart innan bebisen kommer.


Jag har ju ännu tid, men vill ha allt klart. Har tvättat största delen av baby sakerna ren, också allt som jag köpte från Ikea för 3 timmar sen.

Har börjat få halsbränna nu. Andra gången under 1 vecka jag känner av det. Förra gången var det av rå lök, nu är det av för stor portion köttbullar. Blä. Fatta aldrig förr vad det var. Nu vet jag. Icke roligt!

Inga kommentarer: