fredag, juli 24

Ikea för blivande föräldrar

Nu har jag varit till Ikea. Fick på något vis 100 euro att gå på inget, men om ja sku ha köpt samma saker från andra ställen skulle det säkert varit närmare 700. Köpte ett badkar. Blått ikea badkar som alla har, men varför betala mycket om man får det billigare? Några skötunderlag, behövde två, men konstatera att det är för långt för det ena stället, lite trasor och lakan och skydd för babyn och babysängen (som jag säkert far snart och köpa till Ikea, men måst vänta och se om vi får en bra), klädhängare, fotoramer, lite vitt tyg för lakane jag ska sy och lingonsylt. Förstås åt jag också köttbullar där.

Micke for idag till sonispher (jaa, sku vara bra om jag visste vad det hette, men det är i björneborg dethär veckoslute), och mamma är på kräftskiva i stan och ska övernatta hos oss, och jag har Jigi som sällskap i detta ljuvliga ösregn. Går säkert och sova tidigt. Sover cirka 9 timmar varje natt, plus att jag behöver, och ofta också tar en 1-2 timmars tupplur på eftermiddagen.

Inga kommentarer: