tisdag, juli 21

Telefonförsäljare

Jag blir galen! Varje dag ringer ett okänt nummer till min telefon, ibland svarar jag, ibland inte. Varje gång jag svarat har nån villa sälja något.

Idag hände något annat, någon ville ge bort, gratis (iaf vad han sa) tidningar i 7/17 månader/nummer (fatta inte riktigt) som kodinkuvalehti, meidän perhe, avotakka och sånt för att jag varit så bra kund (prenumerar endast på vauva lehti). Jag tyckte det lät alltför konstigt så jag tacka nej och sa att vi har tillräckligt med tidningar. Varför sku man kostnadfritt ge tidningar? Det måst finnas nån grej bakom det. Nån som vet?

Igår ville nån Lasten Kirjakerho att vi sku beställa bokpaket åt våra barn. Glömde tänka på att vi faktist inte har barn utan konstatera istället att det är på fel språk, vilket förstås också är sant.

Inga kommentarer: