fredag, september 23

Förmiddagen med crocs


Mina sötaste! Har äntligen tömt kameran så att jag kan fota igen.

Klockan 8.30 hoppa jag och mina små pojkar på bussen och for till polisstationen och ansöka om pass åt Sander. Förberedd som jag alltid är hade vi med foto, lapp om Mickes godkännande och mitt eget pass (dethär skrev jag nu mest för att det är så lätt att glömma nåt och sen tvingas springa miljoner gånger dit). Vi har inte ännu nån resa inplanerad men man vet aldrig vad jag hittar på så...

Efter att vi varit där gick vi till centrum och sku kolla in crocs. Jag har inte inte vetat att de har så mycket skor och nu när nu Eva uppmärksamma mig om det och ännutill erbjöd 20 % rabatt så ville jag se hurdan skor de har. Har varit väldigt anti-crocs, men eftersom lätta skor alltid är bra för fötterna så ville jag kolla dem. Nå vi var för tidiga där så det hade inte öppnat än så vi gick på cafe. Arthur ville ha en jordgubbs-rabarber kaka (som jag nu slutligen åt största delen av), jag drack kaffe och Sander ersättning. Arthur drog lite stunttrick och jag fällde en lampa i golvet.

I Corcs butiken sortera Arthur alla deras crocs-prydnader (dedär små) och så prova vi skor. Och jag blev faktiskt positvit överraksad. Lätta och varma skor. Tror jag ska köpa dehär åt Arthur. Tanten förklara att de hade varit jättebra förra året och materialet håller fötterna varma och torra. Och 40 euro är sist och slutligen ett rätt vettigt pris för såna skor. Jag tycker också att jag behöver bra vinterskor för utomhuslek med barnen, så jag ska nog beställa sånahär i nån färg. Tanten hade haft såna förra vintern och bara varit varm och torr om tårna. Och nu låter det ju som crocs reklam dethär, men det är nog mera försvarstal. Har som sagt varit så anti-crocs att jag har lite svårt att nu smälta att jag sku köpa såna. Och här ser man hur bra marknadsföringskanal bloggar är, utan Evas inlägg sku jag aldrig ens funderat på crocs.

Efter att jag sen fått ut Arthur från butiken som sku "titta" på dedär små skrotsakerna så gick vi hem via en park och nu sover resten av familjen. Under tiden vi var borta kom Micke hem från nattskiftet och sen har han plockat undan allt i hela hemmet, städat undan våra morgonmålsrester och fyllt diskmaskinen och satt på den. Toppen man jag har. Det var vår förmiddag det.

Inga kommentarer: