söndag, september 11

Samma vanliga

Vi for till Pojo och Lojo. Micke har jobba, mamma har barnvaktat och jag har målat och rivit skåp. Nu är vi hemma igen och jag kan konstatera att denhär hösten bara är alltför galen.

All tid Micke inte jobbar borde gå till mina studier men när ska vi hinna packa ihop, bygga upp nya klädskåp, riva bort tapet (ännu lite kvar, tar en halv evighet att göra), måla lite mera väggar, fara till Ikea. Och när jag inte kan studera på skämt eller göra uppgifter skit. Stör så. Jag kan bara göra sakerna ordentligt.

Och badrummet borde bli klart nu i september (måste alltså bestämma och beställa kakel också!) så då ska vi vara ute härifrån i oktober. Roligt.

Men jag ser så fram emot att flytta dit. Jag älskar detdär hemmet så massor. Och allt är i ett plan. Och det är så tyst och fridfullt. Inget billjud nånstans. Har aldrig bott utan billjud. Blir nog så bra.

Inga kommentarer: