måndag, augusti 25

Abi-04 träff

Om jag sku hinna med så sku jag gärna blogga massor. Har så mycket tankar och åsikter och sånt jag vill få ned och ut ur mitt system. Men tiden, tiden, den är ju lite knapp. Och kvällarna spenderar jag i soffan med Evilda och plöjer igenom Nashville från ruutu. Nu somnar Evilda oftast ren 10 tiden för natten och det passar utmärkt för då hinner jag se en serie.

Men om klassträffen ville jag skriva. På lördagen träffades abi-04 i Serendi i Karis, då var det 10 år sen de andra blev studenter (jag blev ett år senare eftersom jag var ett år som utbyteselev till Ecuador). För 10 år sen var jag definitivt inte den människa jag är idag. Jag var så ordentligt borttappad som man kan bli och mådde nu säkert inte så värst bra fast jag kanske då trodde det eller tänkte det.  Att vara den som är mest full är nåt som jag definitivt inte värderar idag (ja, eftersom jag inte mera dricker mig så att jag ens sku bli tvinnig). Men så är det väl att vara ung, och jag tror att utan den tiden så sku jag inte vara så harmonisk och nöjd och lycklig över det liv jag nu har idag.

Men ännu om träffen. Då i gymnasiet så var alla mest med sitt egna gäng och sina egna kompisar och så var det bara. Jag prata inte med andra än de egna kompisarna och var under skoldagen socialt väldigt lugn, fast jag kanske inte egentligen är sån eftersom jag nu njuter av att prata med alla och att prata med olika människor. (Jag förväntar mig inte att nån ska förstå den meningen men jag vill komma ihåg hur det var då). Nå, men därför var det härligt att se att det inte är så mera idag. Alla har vuxit upp, alla har intressanta liv och det är spännande att se vad gamla klasskompisar gör idag.

Och jag hade Evilda med, förstås (jag kunde nog inte ens tänka mig lämna Micke med alla 3, speciellt inte kvällstid). Hon satt mest vid bröstet fast jag försökte truga i henne lite ersättning. Men hon var rätt nöjd fast somna ville hon nog inte, som tur gjorde hon det när jag körde hem 10 tiden.

Inga kommentarer: