tisdag, augusti 26

Dagens funderingar

Vad funderar jag på idag då?

Evilda och jag har varit till läkaren idag. Jag var i skick och jag är glad att jag inte behöver graviditetskollas nertill nånsin mer. Evilda var också i skick och charma rådgivningstanten medan jag var hos läkaren. Hon log mot henne och börja prata "agu, gu, au". Rådgivningstanten blev enligt sig själv så överraskad och det gjorde nog säkert hennes dag för så mycket tog hon upp det =) Men hennes leende och pratande är nog så ljuvligt. Och jag har märkt att hon är rätt lugn och tålamodig (kommer så att få ångra dem orden). Hon låg också och lät läkaren kolla henne hur länge som helst och inte börjar hon skrika fast det är lite kallt eller fast hon hör höga ljud eller fast jag krockar med nåt. Hon tittar mest och observerar. Ska bli så spännande att se hurdan typ hon blir när hon är äldre. Och ja, 4,5 kg var hon ren. Nu då 440 gram på 12 dagar.

Här ser hon elefantig ut. Tror mera att det är vinkeln för tycker nog inte hon är så stor på riktigt. Men vuxit har hon!

Glad!

Bokunderhållning medan jag reder upp och brorsorna simmar.



Annors så lagar jag i ordning för hösten. Har gett upp hoppet på att få hemmet sålt och har nu fixat så att vi ryms här bättre. Måste bara hitta megastora lådor och sen har jag tillfälligt löst vårt förvaringsproblem, jag sätter alltså allt i megasotra lådor! Men en ny byrå för vantar och sånt har jag köpt (och Micke byggt) och sen gått igenom saker.

Sen läste jag nyheter och såg dethär, om en 5 åring som dött i Thailand av medusa. Och det är så fel och också skrämmande. När vi var på Koh Tao så körde vi ju förbi Koh Phangan, det är ju på vägen dit. Och om det finns såna där, så finns det ju också nära Koh Tao... Och det var nog inte en tanke jag tänkte då, fast å andra sidan hölls vi bara vid stranden. Och om nåt sku hända åt min nästan 5 åring när jag var och resa så vet jag inte hur jag sku kunna förlåta mig själv. Kan man månne komma över det? Ush, grymt.

Inga kommentarer: