fredag, augusti 29

Evilda i skolan med mig

Jag har nog världens bästa dotter. Helt otrolig är hon. 7 veckor idag också.

Halv 7 tog jag upp henne för amnig och blöjbyte och vi for iväg mot bussen mot Hanken och stan och magisterstudieinfo. Hon sov hela resan och halv 9 så mata jag henne på hanken före infon börja. Hon vakna och var glad och social i 1 timme. Hon gurgla på och log mot mig. Resten av dagen var hon antingen vid bröstet, sov i famnen eller chilla lite i resevagnen och titta på bilder, alltså allt det som hon älskar att göra (speciellt vara vid bröstet). Hon skrek första gången kvart över 3 när vi böt rum och hon sku ha villa ha mat just då, nå hon fick nån minut senare. Så en hel dag på hanken funka utmärkt med henne! (Idag då).

Lite grät hon när vi gick mot bussen och det regna och jag inte kunde ta upp henne, men genast inne i kampen fick hon komma i famnen och allt blev bra. Bussresan hem fördröjdes med halv timme (så den tog 1½timme) men hon sov mest bara. En gång tog jag nog ut henne från bilstolen och gav bröst för hörde på ljudet att det annars blir storskrik och det var nog ännu mera riskabelt för då sku chauffören säkert kört ut. Tutten är hon inte alls förtjust i mera och den kommer mest bara ut. Hon vill ha bröst och hon älskar bröst och jag älskar att hon älskar bröst för då ligger hon tyst och fint och bara suger och då stör hon ingen på föreläsningar och jag behöver inte stå och skumpa eller gunga henne till sömns. Hoppas det fortsätter såhär. Så tacksam för mina bröst idag.

Fast på kvällen är nog inte mina bröst alltid till lika stor hjälp, då är det nog definitivt mera oroligt, speciellt igår. Hon var övertrött och ville ha lite mjölk men orka inte suga utan skrek bara så vi hade sådär 15 minuters skriksession igår. Övertrötthet är nåt vi alltså inte behöver.


Såhär kan det se ut hos oss när det är morgonmålsdags. Jag gilla newobornseten massor och Evilda gör det med. Idag såg det inte ut såhär för mamma skötte morgonrumban för Arthur och Sander eftersom Micke förstås jobba natt.

Jag. Sander har fota.

Inga kommentarer: