torsdag, augusti 21

Skrinningen

Mina båda barn gick utan problem ut på isen igår och där gled de sen på och jag var så superstolt och superorolig och supernervös och superöverraskad. Arthur hölls hela tiden till sin grupp, jordgubbarna, och var med och lekte och med och hoppa och med och leka med den färggranna duken. Sander visste inte riktigt sin plats och ledarna hade så många barn som aldrig tydligen stått på skridskor förr så han tvinna nu mest på för sig själv, men så stolt han var när han "kunde skrinna" (han gled alltså sakta framåt och det funka fint utan stöd). Men fast det gick bra för Arthur så var det ändå inget som ifjol och jag skyller igen allt på skridskorna. Ifjol köpte vi ju dessa bananformade skor, alltså riktiga ishockeyskridskor. Vi tog dem inte ibruk ifjol för det funka ännu med de gamla men nu fick Sander de gamla och Arthur de nya. Vi hade dem och vässas så att de sku bli rakare och det blev de med, men jag märkte att bananformen ändå orsaka problem åt Arthur. Han som alltid varit stadig på isen var så vinglig och han föll så otroligt massor (han brukar aldrig fallla), mest föll han bakåt för det är just där de är för runda. Så när de sku hoppa upp i luften och göra såna saker som man kör i konstskrinning så funka det inte riktigt. Men han var så duktig och steg bara upp och det verka inte störa honom alltför mycket, men jag kände ändå medfrustration till att det var så mycket svårare bara på grund av utrustningen. Och han verka på riktigt gilla vad dem gjorde och jag gilla det också massa mer än ishokceyträningarna vi var på ifjol så nu borde jag då hitta nya skridskor åt honom. De ska ha raka bett, och alltså vara träningsskridskor, och inga taggar. Och typ storlek 32-33. Undrar var jag ska hitta såna denhär tiden på året....
Annors så är jag glad att jag fick mamma med för det sku inte ha funkat annars. För inne i hallen är det ju kallt, och utanför varmt. Och jag måste vara och titta på för genast jag gick och kisa med Sander så kom också Arthur ut därifrån. Och så hade vi ju massa kassar med hjälmar, skor, vinterkläder och sen ännu skötväska, bilstol och tidvis lessen Evilda. Men nu gick det alltså bra igår för mamma satt hela tiden med Evilda i omklädningsrummet och jag stod och visa tummen upp åt Sander i ishallen. Men nästa onsdag ska vi se hur det funkar... Och om jag betalar 120 euro/barn för hösten så då ska de också gå där så då får jag packa in Evilda i vinterutrustning och sen sitta där och titta.

Inga kommentarer: