onsdag, augusti 20

Dagarna och Robin

Dagarna bara rusar iväg och idag är det ren onsdag. Idag var jag på svenskspråkig mamma-barn grej för första gången under Lojo tiden. Konstatera att jag nog pratar olika beroende på språket, svenska är ju så mycket naturligare (fast då babblar jag mera och säger mera korkade saker med...). Igår var jag med barnen i finskspråkiga klubben och idag har de dagis. Imorgon är det också dagisdag och Micke jobbar dag och jag och Evilda har inget inplanerat. På fredag har Micke igen jobb men barnen är hemma. På lördag ska jag på klassträff och Micke jobbar hela veckoslutet. Sen var min näst sista hemma-vecka slut.

Nästa vecka ska jag till banken, på eftercheck och läkarcheck och sen på fredag ska jag till Hanken för magisterstudierinfo hela dagen. Då kommer nog Evilda med, men får se sen hur jag göra sen följande vecka när jag börjar på riktigt.

Och hobbyna jaa. Nu vet jag allt om hobbyverksamheten i Lojo eftersom jag plöjt igenom hela internet. Idag ska mina pojkar gå och testa på skrinning. Det är Lohjan taitoluistelijat som ordanar luistelukoulu. Till den hör också en timme i redskapsjomppa hall så det sku ren bli 2 grejer i veckan. Och så blev det ledigt till en street dance grupp jag panikanmälde Arthur till, så det ska han få testa nästa måndag. Han gillar Boom Kha (alltså Robin) helt massor och är så facinerad av hur de dansar i Erilaiset videon och försöker själv stå på händer här hemma. Så kanske det blir nåt. Eller sen inte, man vet inte med honom. Vi gör mest saker som är bekväma för honom ren så jag glömmer bort att han är blyg innerst inne. Men på måndag när vi var i Ikea blev jag påmind om det för han ville inte bli i lekhörnan själv fast Sander nog blev där. Så vi får se om det alls blir någo hobbyn. Men iaf så har jag nu erbjudit såna.

Och ännu om Robin. Jag har blivit så tantig av mig och tycker att han är så bra! Liksom sån utrstrålning och så svängiga sånger (kan jag låta äldre?!!). Här ska hela tiden spelas boom kha, erilaiset och kesärenkaat och så sitter barnen och försöker sjunga med. Kesärenkaat filmen ska jag sen igen börja visa dem sådär 10 år från nu. (Och nu får nån stoppa tiden för det kan inte bara vara 10 år tills jag har en 15 åring!!!!NEEEEEJ!)

Inga kommentarer: