fredag, augusti 15

Jag. Och hobbyn.

Idag snörde jag på mig mina tossor igen. Det var 5 veckor (och 1 dag) sen sist, dagen före Evilda föddes var jag sist på promenad. Och nu alltså igen. Evilda sov sött i vagnen (jee!) och det var passligt varmt. Gjorde en lite på 4 km lång promenad och sen tog jag också faktiskt några jogg-steg där emellan, kanske tom i 200 meter! Men det kändes så skönt och min kropp funka. Blev bara lite fundersam på hur jag ska hålla vagnen och jogga, tror att jag kom fram till att hålla i vagnen med en hand och sen ha andra böjd och röra på den på samma sätt som när jag joggar. Kanske jag sku kunna börja jogga med vagn med.... Igår hade vi rådgivning och då togs också mina sista mått. Hemoglobinet var 134 så det var bara Evilda som "stal" det, blodtryck bra, urin bra och vikten var bara +1kg från startvikten. Och jag har ju skrivit massa om min vikt, men det är nåt jag är otroligt stolt över, att jag faktiskt klarat av att hålla mig. Det var ju ingen lätt match att gå ner 10 kg då efter Sander (fast jag gjorde det på 1 år) och jag vill inte behöva göra det igen. Därför har jag faktsikt försökt att äta ordentligt med vettig mat och undvika sött och röra på mig. Inget dietande utan bara att hålla sig på samma nivå. Så vikten är jag störtnöjd med men nu sku jag villa bli av med degigheten och lösheten, jag är så dallrig. Borde kanske fundera på nån jomppa eller så, men med Mickes jobb är det nog så krångligt.

Och sen har jag börjat fundera på barnens hobbyn. Hade ju inte tänkt att de sku få några när de nu har dagis 2-3 dagar i veckan, men sen så börjar de vara rätt stora och hösten kan vara regnig och grå och då kan det vara roligt att ha nåt annat att göra än att bara gå till samma tråkiga park. Att bara vara inne med 3 och 5 åringar är inget alternativ. Men jag vill att de ska ha en hobby som gå på samma tid och samma dag,helst samma grupp, men det är typ omöjligt för åldrarn är oftast 2-3 eller 4-6 och Sander är ju nog långt ifrån 4. Så nu funderar jag på "taitoluistelu" åt dem. Arthur gillar ju så att skrinna men han gilla inte mailorna när han ifjol deltog i hippoliiga. Sen är deras finska massor bättre i år, men det kan nog vara ett stort hinder för all aktivitet. Sen sku jag inte kunna hjälpa på isen i år eftersom jag måste hänga med Evilda. Sen sku också skrinningen vara efter en dagisdag och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, eller jag tycker ju inte om det. Men dagisdagarna kommer ju att vara så varierande (troligtvis iaf)... Dyrt sku det med bli, 240 euro för båda barnen, men det sku vara 45 minuter skrinning och 45 minuter jomppa i veckan. Aaah. Måste väl bara testa. Och fixa i ordning skridskorna.

Inga kommentarer: