torsdag, augusti 30

En om oss alla

Sander
Idag har han två gånger sagt "kakii" och blivit lyft på pottan för att kakka. Ena gången i matstolen när han var utan blöja visa han att nu är det dags och en andra gång skrek han argt vid pottan att han ville gå på den. Duktiga lilla gubben! (Fast i mina ögon är han stor)

Arthur
Vi titta på tv och det kom Loreal reklam, nån kräm. Då frågar Arthur:
- Mamma, kan du sätta på såntdä?
-Jo, svara jag.
-Blir du sen en såndär.....
-En hurdan då?
-En tant? svara han.
-Vad är jag nu då? frågar jag fundersamt.
-En flicka, svara han med självklarhet i rösten.

Jag
Jag är nu en glad flicka. Vi gjorde en sväng till glassbilen idag efter haamumix och så köpte jag en boston chokladglassask. Senast jag åt sånt var när jag var typ 13-14 och då älska jag det. Och det är ännu nu så jättegott. Borde nog inte äta glass, men tänker att en massa energi är bra för kroppen ifall jag håller på att bli sjuk och så är det ju bra för det lilla kittlande i halsen.

Inga kommentarer: