fredag, augusti 31

Handdukar och mysli


Idag kom handukarna jag beställt från HM och vårt badrum blev genast mycket trevligare. Hittills ha vi haft en handduk per man och 2 extra och de har inte alla passat ihop. Nu fick jag och Micke stooora handukar och barnen normal storlek. Nu kan vi lätt hålla reda på våra handdukar utan namnlappar och badrummet blev mycket piggare.

Jag har äntligen kommit på hur man gör den ultimata myslin. Trixet är att ha ugnen på typ 125-150 och använda vätska så att det blir klumpar. Sen ska det vara i ugnen ca 1½ h. Här är det med havregryn (mest av det), vetekli, solrsosfrön, hackad mandel och hackad hasselnöt. Som vätska använde jag idag svartvinbärssaft när vi inte hade någon juice men har oftast lagat med apelsinjuice. Och efter att det kommer ut från ugnen så blanda jag i russin. Krispit, hälsosamt och sockerfritt (nåja, idag hade saften nog lite socker).

Inga kommentarer: