lördag, augusti 25

Jomppa för barnen

Klockan visar nu 11.55 och båda barnen sover dagssömn. Undrar om det ens nånsin hänt?! Ena somna oäten och utan tutt i cykelkärran och andra somna rekordsnabbt efter att ha ätit lite fiskbullar och morot.

Barnen börja en sorts reskapsjomppa idag. Föräldrarna är med och först är det lite gemansamt program och sen får man leka med alla grejer som finns där, det är i lohjan voimisteluklubis utrymmen, det är för 1-3 åringar. Priset är väldigt saftigt för två barn och jag har många gånger ansett att det är för dyrt och att jag inte anmäler dem, men sen gjorde jag det ändå. Jag vill på alla vis uppmuntra till att röra på sig och tycker att det ska bli roligt med variation nu till hösten. Stället är ca 3 km från oss så jag kan ta oss dit med cykelkärra då Micke jobbar (fast ditvägen är hemsk eftersom det bara är uppförsbacke). Båda barnen sprang genast och klättra, hänga och leka med nåt när vi kom dit och verka trivas. Fast nu Arthur lyckades få fingrarna mellan vessadörren (i den karm som är fast i väggen) och sen trodde han att jag lämnat honom där eller glömt honom när jag lekte med Sander under ett lakan (han var helt i panik, han är nu så rädd att jag lämnar honom, eller glömmer som han sa) och sen när vi sku gå i cykelkärran föll Sander bakåt och slog huvudet hårt i asfalten. Oj, oj med mina barn!

Och ikväll är det kräftskiva på Pålsböle (men vi kommer säkert båda hem med barnen rätt tidigt) och imorgon är det 3 årskalas i Kyrkslätt och sen jobbar Micke igen natt. Och så börjar igen en ny vecka. Och nästa lördag ska vi ha ett tumisveckoslut i Helsingfors och också springa Midnight run. Hela sommaren har jag tränat för det men de sista veckorna har det inte blivit någon träning alls nästan. Har varit så otroligt slut och matt och inte alls haft nån extra energi. Borde därför också ut på morgonlänk i morgonbitti...

Och priset för jomppan. För ett barn är det 80 euro för en termin (är 1 gång i veckan 45 minuter). Syskonet får 20 euro rabatt. Helt hurja dyrt.

2 kommentarer:

Linn Jung sa...

Nej alltså, det var faktiskt hutlöst dyrt. Snacka om att INTE uppmuntra till motion!

Michaela sa...

Fast nu fick jag just räkningen och den var totalt 80 euro så kanske jag fattat nåt fel. Men tror nog ändå att de klåpat.

Jo, men det som ändå fick mig att gå med på att betala det var när jag räkna ut att det är typ 5 euro/gång/barn och för babysim så betala man typ 18 euro/gång och det fundera jag inte ens över. Sku så önska att städer sku ordna sånahär aktiviteter så att man inte måste gå till privata sidan. MOtion måste ju löna sig att satsa på.