lördag, januari 31

Färdigt.

Och så var det flyttat!

Och jag är så glad att jag aldrig mera flyttar med baby eller rätt små barn. Jag är så glad att vi hade en vecka tid att flytta för vi har bara haft alltför mycket saker fast vi inte haft någo alls. Jag är glad att Mickes bror en dag hjälpte och sen är jag glad att min bror och morfar hjälpte en dag. Sen är jag också glad att barnen varit friska och kunnat vara 4 dagar på dagis.

Men i ärlighetens namn så har jag ingen aning om vad som hänt de senaste 7 dagarna. Min hjärna är helt död och kroppen likaså (och då har jag inte burit mera än max 3 lådor). Men jag har bollat med skolan och barnen och maten och vad som ska flyttas och det värsta är ju att jag varit jätteflunssig denhär veckan. Förstås. Januari 2015 går till den näst tyngsta månaden i mitt liv efter oktober 2011 (då hade vi ännu remonten till när vi flytta med baby och jag studera med och då jobba Micke också, nu var vi ju ändå smarta och inte remontade nåt, inte mera än att byta håll på kylskåpsdörren). Sån tur att Micke varit ledig denhär veckan, annars sku det inte gått. Och sen har nog Micke visat sig vara en super toppen man att ha när man flyttar, han har jobbat så hårt med det och flyttat typ allt och fixat alla lampor och allt såntdär tekniskt.

Och på delad första plats med Micke så kommer min mamma. Min mamma hjälpte hela onsdagen då vi flyttade och hängde med Vildisen och hjälpte packa upp. Och idag, i säkert 6 timmar, så städade hon hela vår gamla lägenhet själv. Hela. Själv. Vårt skit. Så otroligt tacksam jag är över det. Jag själv satt och skrev om urval...


Inga kommentarer: