onsdag, januari 14

Tappat fokus

Igår var en så bra dag. Jag och Evilda var 12 timmar borta i huvudstaden och blev bara uppassade allestans. En så härlig paus i vardagen! Fick prata med kompisar och bekanta sig med doulaverksamheten, har alltså tänkt bli en frivillig doula i något skede. Och Evilda, finaste ungen som grät en gång under vår 12 timmar exkursion fast hon inte hade nån vagn att sova i ute och fast det var nya ställen och konstiga människor allestans (och när hon grät var det vid påklädnad). Nå, finaste ungen var inte så fin på natten då hon tyckte att det var läge för krypträning...

Men alltså, idag igen är en down-dag. Och jag har så massor av dem nu. Tror det är vinterdeppighet för inget liksom lockar, sku bara villa dra täcket över huvudet och hållas där. Sen är jag inte mig själv mera och har tappat fokuset som är så viktigt för vår vardag. Idag hade jag helt glömt att det är onsdag och alltså skrinning och det kom jag på först på dagen efter att jag fört barnen till dagis. Sånt brukar inte hända mig. Jag brukar ha koll. Nu är jag bara ofokuserad och fasar för nästa veckas skola, verkar bli en tung kurs igen. Qualitative methods. Och denhär jävla flytten. Har ingen ork med det heller och har slutat fundera på det med. Kommer att bli en hemsk vecka det med. Behöver ljus!

Men vi hade rådgivning idag och gullungen växer så det knakar. 70 cm låg och 8,3 kg som 6 månaders babyskrutt!

Och nu måste jag hitta fokus nånstans. Eller iaf städa upp och laga mat.

Inga kommentarer: