söndag, januari 25

Flytt

Vi flyttar. Sander har hemsk, hemsk hosta. Arthur hostar. Micke har haft ögoninflamation. Men det kunde ju vara så mycket värre. Det hemska är Evilda som måste vaktas konstant. Hon kan inte mera göra nåt annat än stå (och falla!) och fast vi vaktar så slår hon sig hårt några gånger per dag. Helt hemskt och en vuxen är så ute ur räkningen när hon är vaken. Lätt när det ska flyttas. Och så var det min skoluppgift. Mindre än 24 timmar till deadline och så långt ifrån klar det kan bli. Irriterande för jag sku så villa ha den gjordn i tid och inte en minut före deadline. Sku bara behöva 1-2 timmar ostörd tid så sku det bli klart... Inte så lätt mera det.

Och sen var det ju sömn som sku vara roligt med. Förra natten så vaka vi från halv 4 till 7 och gick i duschar och höll på för Evildas kropp klia så och sen satt jag kortison första gången och då först blev det hemskt så 6 gick vi i duchen... Inatt tyckte hon igen att det var roligt att ståträna några timmar från 1 framåt, så där stod hon turvis mot mig och turvist mot Micke och jag försökte hålla i nånstans och sova samtidigt. Sen vakna jag helt i panik och trodde jag släppt och att hon just sku falla över kanten.

Inga kommentarer: