fredag, januari 9

Vår fredag

Micke var ledig idag och vi hade en riktigt, riktigt bra dag. Han var också ledig igår men då hade vi inte en bra dag. Roligt med bra dagar.

Och eftersom jag var så trött igår så satsa jag idag på bra mat för energi. På morgonen laga jag en sallad, kiwi, päron, melon-smoothie åt mig som var så grön (och skön!). Till lunch laga jag broiler tom kha med broccoli och basmatiris och lime (av thailändsk kryddpåse). Till mellanmål stekte jag quinoa-bananplättar som var så supergoda och alla försvann i ett nafs. Och alla i vår familj är storätare och jag är inte riktigt bra på att föutse det så min mage sku gärna ha ätit ännu lite före all mat var slut. Så eftersom jag var rätt hungrig till middagen och hade stått hela dagen i köket så tyckte jag att pizza var ett utmärkt middagsalternativ! Och det är Micke alltid med på. Så så bra mat blev det nu sen ändå inte. Men jag vägde mig också igår i simhallen, och jag vägde helt vad jag vägde före jag börja vänta Evilda. Jag är ju degig och lös men tydligen inte tyngre, så då är pizza inte så farligt... Muskelträning och motion sku ju vara bra.

Annars har vi packat lite saker och Sander har skrinnat 2 gånger med Micke och de har mest ritat inne och varit riktigt lugna och stilla. Ritmallar.com är ytterst pop hos oss nu.

Min gumilutta har nu börjat luta sig på handen istället för armen så hon sitter sådär snett. Annars har hon ingen sittkunskap alls, kanske just för att hon inte får ut benen. 

Och så tränar hon på att stå...

Och så är hon så otroligt, otroligt goder. Jag är helt såld. Jag bara älskar denhär babytiden och den går alltför snabbt! Hon är mest nöjd och glad och snurrar runt på golvet med sina leksaker. Sen när hon blir trött på det så hänger hon i famnen resten av tiden men det tycker jag också att hon måste få. 

Sander har färglagt. Tycker om att han använt mycket färger och han har blivit bra på att försöka hålla sig innanför kanterna. 

Pappa måste också.

Arthurs teckningar. Han färglägger ju bättre än mig och han har så motivation för det. 



Och såhär ser vårt sovrum ut. Om 2 veckor och 2 dagar får vi börja flytta och om 3 veckor och 2 dagar ska dethär hemmet vara tomt. 



Inga kommentarer: